מעבר דירה הוא תהליך מאתגר במיוחד, בין אם מדובר במעבר לרחוב הסמוך ובין אם מדובר על מעבר לעיר מרוחקת. ישנם המון היבטים שיש לתת להם תשומת לב, לשקול אותם ולחשוב עליהם זמן רב מראש. נוסף לכך, ההעתקה של חיים שלמים ממקום מגורים אחד לאחר הוא גם הזדמנות לסדר מחודש ולארגון יעיל של כל החפצים והאביזרים. באמצעות תכנון לוגיסטי מחושב ניתן להבטיח מעבר דירה חלק ונעים, בו הכל יטופל ולא יחסר לנו דבר. הכנו במיוחד עבורכם את המדריך המקיף כיצד להתכונן למעבר דירה ולעבור אותו בשלום.

 

להתחיל להתכונן חודשיים מראש

 

1. ניירת ומסמכים

מעבר הדירה הוא לא רק תהליך פיזי שדורש תכנון לוגיסטי, אלא גם תהליך בירוקרטי שדורש הכנה מראש. יש צורך לטפל בכל האלמנטים הבירוקרטיים של מעבר הדירה, של העזיבה של מקום המגורים הנוכחי ושל ההתאקלמות במקום המגורים החדש. בין המוסדות והארגונים שצריך לפנות אליהם ולהסדיר איתם את הניירת הבירוקרטית ניתן למנות את הבאים:
עירייה: בנוסף לרישום הנדרש בעירייה, במקרה של מעבר מעיר אחת לאחרת יש לוודא שלא הצטברו חובות או דבר מה דומה. באופן זה ניתן לסגור את האינטראקציה עם עירייה אחת באופן חוקי ולהתחיל אינטראקציה מחודשת עם עירייה אחרת.
משרד הפנים: כמו עם העירייה, יש חובה חוקית לעדכון מקום המגורים במשרד הפנים. יש לטפל בעניין, תוך דאגה להנפקת מסמכים רשמיים מחודשים עם כתובת המגורים החדשה במידת הצורך.
מוסדות חינוך: בתיאום עם הפנייה לעירייה, יש צורך לטפל במוסדות החינוך כאשר ישנם ילדים שמחליפים בית-ספר או גן כתוצאה מהמעבר. כך יש צורך לדאוג לרישום במוסד החינוך החדש ולבטל את הרישום במוסד הישן בצמוד למעבר.
חברות ביטוח: חלק משיקולי הביטוח של חברת הביטוח קשורים במקום המגורים, ובמיוחד במקרה שמדובר בביטוח דירה. יש לוודא שחברת הביטוח מעודכנת לגבי מקום המגורים החדש.
קופות חולים: קופות חולים, כמו מוסדות רבים אחרים, מעניקים את הטיפול תוך התחשבות במיקום המטופל. באופן זה ניתן להפנות אותו באופן יעיל לבתי חולים קרובים ולרופאים מומחים בקרבת מקום. יש לפנות לקופת החולים ולהודיע על המעבר.
ספקי תקשורת: ספקי התקשורת הסלולאריים מעדיפים רישום מעודכן של מקום המגורים, אך חשובים מהם הם ספקי התקשורת התלויים בתשתיות ביתיות, כמו חברות הכבלים, הלוויין, האינטרנט והטלפון הקווי. יש לבדוק מה דורשת הפרוצדורה על מנת להעבירם לכתובת החדשה ולהתכונן בהתאם במידה ויש צורך במסמכים\ פעולות שצריך לבצע מראש.

 

 2. מיון: לשמור, למכור, לתרום או לזרוק?

היבט נוסף שיש להתחיל איתו חודשיים לפני המעבר הוא הטיפול בכל האביזרים שבבית. המעבר דורש גם ככה אריזה של כל החפצים, ולכן הוא מהווה הזדמנות נהדרת לסידור מחדש. באופן זה ניתן להחליט מה לשמור ומה לא, ובמידה ולא שומרים, מה לעשות עם החפצים?
למכור: אפשרות ראשונה היא למכור את החפצים. כיום ישנם יותר ויותר מדיומים בהם ניתן למכור חפצים, אם זה באתר יד-2, אם דרך דפי פייסבוק ייעודיים ועוד. בנוסף, אם איננו רוצים למכור דרך רשת האינטרנט, תמיד ניתן להשתמש במנהג האמריקאי לבצע מכירת חצר.
לתרום ולמסור: אפשרות מועדפת היא תרומה ומסירה. ניתן לתרום ולמסור כל חפץ, החל מצעצועים קטנים ופשוטים ועד כלים חשמליים גדולים. נוכל למסור חפצים שאנו לא עושים בהם שימוש לחברים ולקרובי משפחה, אך נוסף להם ישנם אינספור מקומות נוספים להם אפשר לתרום את החפצים. בתי חולים, עמותות, מוסדות חינוך ומשפחות נזקקות – כולם ישמחו לקבל כל תרומה.
לזרוק: כל עוד ניתן להימנע מכך, עדיף שלא לזרוק חפצים. מכירה או תרומה היא תמיד אפשרות עדיפה. באם מדובר בחפץ שלא ניתן עוד להשתמש בו, אז יש לפנות לאפשרות של זריקה.

 

 3. מוצאים חברת הובלות

היבט חשוב במיוחד הוא ההובלה של כל החפצים שאנו שומרים אל הבית החדש. מדובר בחפצים רבים ומגוונים, חלקם גדולים וכבדים במיוחד, ולכן כדאי לעשות שימוש בחברת הובלות מקצועית אשר תוכל לבצע את העבודה בקלות במיומנות, כנסו לראות מה קורה כאשר המובילים אינם מקצועיים.

ישנם מספר פרמטרים בעלי חשיבות גדולה שישפיעו על בחירת ההובלות:
מחיר: הובלה עשויה להיות יקרה בהתאם לכמות החפצים, לפיכך כדאי לפנות לחברת הובלות שמציעה מחירים נוחים ביחס לשוק שלא יהוו מטרד גדול מכפי שאפשר לסבול.
ניסיון: כל אחד שניסה לבצע את ההובלה בעצמו וללא סיוע של חברה מקצועית יודע כמה גדולה החשיבות של הניסיון. חברה בעלת ניסיון ארוך בהובלות מסוגלת לבצע את העבודה ביעילות וללא נזקים. אתם מוזמנים לבקר בכתבה שתמחיש לכם מה קורה כאשר מזמינים חברת הובלות לא מקצועית או מחליטים לעשות העברה של חפצים גדולים בעצמכם.
זמנים: הובלה נוחה ויעילה היא כזו אשר מתבצעת במהירות על כל חלקיה, החל מן ההעמסה, דרך ההובלה ועד לפריקה. חברת הובלות יעילה תעשה כל זאת במהירות ובפשטות ותקל על המעבר.

 

הובלות הקיבוצניקים מוכשרים להובלה של כל סוגי החפצים, בכל משקל ולכל יעד, ומציעים מחירים נוחים עבור ההובלה. אנו מהווים פתרון שעונה על כל הדרישות שחברת הובלות צריכה למלא.

 

 

חודש לפני המעבר – הגיעה הזמן להתחיל להזיז עניינים

 

1. בוחרים את הריהוט שעובר איתנו

חודש לפני המעבר ניתן להתקדם אל מעבר לחפצים הפשוטים אל הרהיטים הגדולים שבבית, ולהחליט מי מהם ירהט גם את הבית החדש ומי יישאר מאחור. לגבי אלו שנחליט לא לקחת, יש להחליט האם להשאיר אותם בבית למען הדיירים החדשים, או האם להיפטר מהם – ובמקרה זה, ניתן שוב לשקול את האפשרות של מכירה או של תרומה.
מנגד עומדים הרהיטים שעוברים, ויש צורך לבדוק את המאפיינים שלהם כדי להכשיר אותם להובלה. כדאי לבדוק את הנקודות הבאות:
כמות הרהיטים והסוג שלהם: הרהיטים ומוצרי החשמל מהווים החפצים הגדולים והכבדים ביותר מתכולת הבית. חברת ההובלות תתכונן בהתאם להם, ולכן כדאי לספק לה מראש את המידע לגבי הכמות של הרהיטים ואת משקלם המשוער (כך על פי חומר הגלם ממנו הם עשויים).
מידות הרהיטים ביחס למידות הבתים: יש למדוד את הרהיטים והחפצים השונים ולהשוות את המדידות עם מידות הדלתות והמעברים בבית הנוכחי ובבית החדש. כך ניתן לדעת מראש אילו רהיטים יהוו בעיה ויש צורך למצוא עבורם פתרון להובלה.

 

2. סיכום עם חברת ההובלה

חודש לפני המעבר ניתן כבר לסגור את החוזה עם חברת ההובלה. לאחר בירורים, מדידות ושיחות, ניתן להעביר את הפרטים ולסגור עסקה. מומלץ לעשות זאת כבר חודש לפני המעבר, כדי להבטיח די זמן שיהווה מרווח ביטחון לשינויים אחרונים. בין הפרטים שיש לסגור בסיכום עם חברת ההובלה הם הבאים:
• מחירי ההובלה
• כמות פריטים וחריגות
• תאריכים
• ביטוח מפני נזקים

 

3. חומרי אריזה

העניינים החשובים מטופלים ואנחנו כבר מגיעים אל השלב הבאה. יש להתחיל להתארגן עבור מעבר הדירה הממשי, והוא מתחיל עם הבחירה של חומרי האריזה. יש להצטייד בחומרי אריזה שיאפשרו לנו לבצע את התהליך בנוחות ובמהירות. בין החומרים השונים הנדרשים ניתן למנות את הבאים:
• ארגזים: בגדלים שונים, כאשר ארגזים גדולים יכילו כמות גדולה של חפצים קלים וארגזים קטנים יכילו כמות קטנה של חפצים כבדים.
• טושים: לסימון הארגזים ורישום התכולה שלהם.
• דבק סלוטייפ: לסגירה ואטימה של הארגזים.
• נייר מגן: לעטיפה של חפצים שבירים.

 

 

שבועיים לפני המעבר: להתחיל להתכונן ליום הגדול

בעוד שאנו ממשיכים עם התהליכים הבירוקרטיים שהתחלנו כבר חודשיים לפני המעבר, הגיע הזמן גם להתחיל עם ההכנות אל היום עצמו. הדבר העיקרי שצריך לעשות עבור יום המעבר הוא לפנות אותו – המעבר ידרוש זמן, וסביר להניח שיהיו בו כמה בעיות לא צפויות שידרשו טיפול מיידי. עלינו לדאוג שיהיה לנו יום חופשי בו נוכל לטפל רק במעבר עצמו – ניקח חופש מהעבודה, ניתן למשפחה לשמור על הילדים וניתן לחברים לדאוג לחיות המחמד.

 

1.מתחילים לארוז

שבועיים לפני המעבר כבר צריך להתחיל עם האריזות. מהלך האריזה יותיר את הבית בתוהו ובוהו, ויש להיערך לכך. לאחר שפינינו חלק מן החפצים כבר ולאחר שתכננו אילו מן החפצים האחרים מיועדים לפינוי, ניקח את חומרי האריזה שרכשנו ונתחיל לארגן את כל החפצים:
מתחילים עם פריטים שלא בשימוש: ראשית כל נוציא את החפצים שרצינו להוציא. בכך נוכל למזער במקצת את הבלגן שעומד להיווצר מן האריזות.
סימון ארגזים: נסמן את הארגזים באופן שיקל עלינו לזכור היכן נמצא כל פריט. באופן זה, ניתן לקטלג את הארגזים על פי החדר הייעודי אליו החפצים שבו אמורים להגיע, או על פי השימוש שלהם.
פריטים יקרי ערך: כסף, מסמכים חשובים, תכשיטים ופרטי אמנות צריכים להיארז בנפרד. אין להוביל אותם עם שאר החפצים ועדיף להוביל אותם בעצמנו.

 

2.צמצום מוצרים

כדי להקל על המעבר ועל כמות החפצים שיש לטפל בהם, כדאי לצמצם את כמות המוצרים המתכלים בבית. באופן זה, יש לעשות שימוש במוצרים הללו כדי לעודד אותם להסתיים ולא להוות נטל נוסף במעבר, ויש להימנע מלרכוש חדשים שיהיה צורך להעביר אותם. בין המוצרים המתכלים הללו, ניתן למצוא את הבאים:
מזון: יש להימנע מלמלא את הבית במזון, ויהיה ניתן לעשות קנייה מקיפה עם המעבר לבית החדש. כך במיוחד עם מוצרים הדורשים קירור, אשר לא יתאפשר במהלך ההובלה. מנגד, כדאי להתמקד ולאכול את המזון הקיים בבית, וכך לצמצם את הכמות שלו ולהקל על ההובלה.
מוצרי ניקיון, קוסמטיקה וטיפוח: בדומה למוצרי המזון, גם מוצרים אלה הם מוצרים מתכלים שאפשר להימנע מלרכוש אותם עד המעבר לבית החדש. מנגד, אפשר לעשות שימוש במוצרים הקיימים כבר בבית בשאיפה להותיר מעט מהם ככל הניתן וכך להקל משמעותית על המעבר.

 

 

שבוע לפני המעבר: מתחילים להתקרב אל הסוף

שבוע לפני המעבר אנו אמורים להיות עמוק בתוך תהליך האריזה, ו-70% מן החפצים אמורים להיות ארוזים כבר. במשך השבוע האחרון יש לוודא ולעשות את הדברים הבאים כדי להבטיח מעבר חלק ויעיל:
דואר עוקב: נשתמש בשירות דואר עוקב של דואר ישראל. השירות החינמי מעניק מעבר זמני של כתובת היעד של פרטי דואר, כך שפריטים הנשלחים אל כתובתכם הישנה תגיע לכתובת החדשה. באופן זה ניתן להבטיח שלא תאבדו פרטי דואר עד שכל הגופים והמוסדות יעדכנו את הכתובת החדשה שלכם ברישומים.

למעבר לשירות דואר עוקב של דואר ישראל 
פינוי פסולת: יש לבדוק מול העירייה כיצד לטפל ולפנות את הפסולת שעולה בתהליך המעבר. הפסולת הזו בעיקר היא חפצים שאתם משאירים מאחור, ויש לתאם עם העירייה את דרך הפינוי הטובה ביותר שלהם.
הכנת תיקים אישיים: במקום להתחיל לנבור בין הארגזים עם הכניסה לבית החדש, מומלץ להכין תיקים אישיים מבעוד מועד ובהם כל החפצים האישיים שנזדקק להם בהישג יד. ביניהם בגדים, מברשות שיניים וכדומה.
וידוא אחרון מול חברת ההובלה: יש לוודא שאנחנו מתואמים עם חברת ההובלה בנוגע לכל הפרטים – המחיר, התאריך, השעות, כמות החפצים להובלה, מספר המובילים וכדומה.
ספירת מלאי: נספור את כל הארגזים שלנו ואף נבצע רישום שלהם. באופן זה נוכל להבטיח שכל מה שעוזב את הבית הישן, מוצא את דרכו לבית החדש. עם רישום נוכל אף לדעת מה אבד במקרה שאחד הארגזים חסר, וכך לנסות ולאתר אותו.
קריאת מונים: יש לקרוא את המונים של המים, הגז והחשמל בשני הבתים. כך ניתן להבטיח שהחשבונות ישולמו באופן נכון ומדויק ללא חריגות. מומלץ לקרוא את המונים בבית ממנו אנו יוצאים עם הדיירים החדשים, ובהתאם, לקרוא את המונים בבית אליו אנו נכנסים עם הדיירים הקודמים. כך אפשר להבטיח שכולם יחלקו את אותם הרישומים.

 

ברוכים הבאים לביתכם החדש!

זהו, המעבר הסתיים בהצלחה והגיע הזמן להתחיל להתאקלם בבית החדש ולפרוק את כל החפצים. עם זאת, מומלץ שלא לאבד קשר עם הדיירים החדשים בהתחלה, כדי לוודא שיהיה ניתן לאתר פריטים שנשכחו או לקבל דואר שהגיע בטעות לכתובת הישנה. באותו האופן, כדאי להישאר בקשר גם עם הדיירים הקודמים של הדירה החדשה, ולעזור להם במידה ואיבדו דבר מה.
תהליך המעבר עשוי להיראות גדול ומפחיד, אך באמצעות תכנון נכון והתארגנות מחושבת ניתן לצלוח אותו די בקלות. ביום המעבר עצמו, מומלץ לעשות שימוש בחברת הובלות מיומנת ומקצועית אשר תעביר את החפצים בפשטות ותמנע צורך לטיפול בבעיות ותקלות. הובלות הקיבוצניקים מספקים שירות מקצועי שנובע משנים ארוכות של ניסיון, ויוכלו לסייע לנו רבות ביום המעבר שלנו ולהקל עלינו.