המעבר לבית החדש תמיד מרגש. בין אם זה עוד מעבר בסדרה של מעברים בחיים ובין אם זה מעבר ראשון שלנו, אנחנו מתכוונים להפוך מקום חדש למקום שנתחיל לקרוא לו ״בית״. בכתבה זו ניתן טיפים וכללים להובלה בטוחה ונכונה, כאלו שהופכים את החיים להרבה יותר קלים.

סינון החפצים מראש

כבר ברגע שברור כי אנחנו עומדים לעבור אנחנו יכולים להתחיל לבחון את החפצים שיש לנו בבית, את הציוד ולחשוב מה לא נרצה להעביר איתנו. ברגע שברור לנו שאנחנו עוברים רצוי גם להימנע מקניות של פריטים גדולים אשר עלולים להפוך את המעבר למסובך ומסורבל. כדאי לראות במעבר הזדמנות נפלאה לסנן את מה שלא צריך, למכור ולמסור חפצים שאנחנו כבר לא נהנים מהם.

הערכה של החפצים שיעברו איתנו

בשלבים הראשונים כדאי להבין מה בעצם עובר איתנו ומה לא וליצור קשר עם חברת ההובלה. כדאי לקבוע את יום המעבר מבעוד מועד וכך לא להישאר מופתעים ברגע האחרון. בשיחה הראשונה אפשר לבצע תיאום ציפיות, להסביר מה עומד לעבור ומה לא, לבחון האם יש צורך במנוף, אילו פריטים רגישים יותר, לקבל המלצות בנוגע לאריזה וכמובן גם הצעת מחיר מסודרת.

חתימה על חוזה מול חברת ההובלות

לאחר קבלת הצעת המחיר להובלה ובהנחה שכל הפרטים ברורים כדאי מאד לחתום על חוזה מסודר. ללא חוזה החברה לא תוכל להתחייב לתנאים. חוזה טוב משרת את שני הצדדים ונועד להגן עלינו ועל החברה המובילה כשהוא צריך לכלול את פרטי יום המעבר, את כמות הציוד, לציין ציוד מיוחד והוא צריך להכיל גם פרטים כמו גובה הביטוח שהחברה מעמידה לצורך המעבר.

טיפים וכללים להובלה בטוחה ונכונה – הכול על האריזה

אריזה נכונה יכולה לחסוך כאב ראש רציני וגם עוגמת נפש. קודם כל חשוב לדעת שישנן שתי אפשרויות אריזה: עצמאית או עם החברה המובילה. במקרה שבחרנו בדרך הראשונה כדאי מאד להשתמש בקופסאות מעבר, פצפצים וחומרים המיועדים למעבר. חשוב להימנע ממשקל יתר על כל אריזה ושזו תהיה בגודל שאפשר להרים. אפשרות קלה יותר היא לתת למובילים לארוז ובכך לחסוך זמן, התעסקות וקושי בכל הנוגע לתהליך.

הכנה מתאימה ליום המעבר

כדאי להביא בחשבון שהיום בו עוברים עשוי להיות עמוס גם מבחינת לוח הזמנים וגם מבחינה רגשית. כדאי להתכונן מראש, לזכור שאנחנו נצטרך לאכול מתישהו (ולכן להכין מראש או לבנות על אוכל בחוץ) ואם יש לנו ילדים קטנים וניתן לעשות זאת, רצוי לתת להם לבלות עם קרובי משפחה או חברים ביום המעבר.