20, 50 ואולי אפילו 70… כל המספרים הללו יכולים לעלות כתשובה לשאלה כמה קרטונים צריך למעבר דירה. אז מה נכון ומה לא נכון ואיך בעצם נוכל להתכונן בעצמנו ליום החשוב, היום בו נסגור פרק אחד בחיים ונתחיל פרק חדש ומרגש.

כדי לענות על השאלה כמה קרטונים צריך למעבר דירה אנחנו צריכים לזכור שכל אחד ואחת שונה, לכל אחד כמות שונה של חפצים בבית וגם… כל בית הוא בגודל שונה. הגיוני לומר שזוג יצטרך ככל הנראה פחות קרטונים לעומת משפחה עם שלושה ילדים קטנים. ועדיין, למרות ההבדלים אנחנו רוצים לדעת למה להתכונן מראש ובכך תעסוק הכתבה.

כמה קרטונים צריך למעבר דירה לפי מספר החדרים

כדי לחשב את כמות הקרטונים עלינו לצאת מנקודת הנחה שישנו מספר בסיסי שצריך ככל הנראה בכל דירה ובנוסף מספר הקרטונים לכל חדר. עבור דירת שלושה חדרים מינימום הקרטונים שידרשו יהיו 50 כאשר לרוב יהיה צורך אפילו ב-70 קרטונים. במקרה של חפצים רבים המספר יכול להגיע גם ל-90 קרטונים.

בדרך כלל מספר הקרטונים אשר יידרשו לכל חד נוסף יעמוד על כ-15. לכן בדירת 5 חדרים יהיה צורך במינימום 80 קרטונים ועדיף לדאוג ל-100 קרטונים ליתר ביטחון. אפשרות נוספת היא להסתכל על כמות הארגזים שצריך כל אדם שהרי יש בתים בהם מתגורר ילד אחד בכל חדר ובתים בהם ישנם שני ילדים בחדר (ויותר). באופן טבעי, שני ילדים שווה יותר בגדים, צעצועים וספרים. אם נרצה לבצע חישוב לפי כל נפש בבית הממוצע יהיה 20 קרטונים לכל אחד.

לרובנו יש יותר חפצים מכפי שאנחנו חושבים

הנה נקודה שמפתיעה לא מעט אנשים שעוברים דירה. רבים חושבים שהם נמנעים מאגירה ושבסך הכול יש להם מעט מאד חפצים (יש גם שיגדירו את עצמם כמינימליסטים) ובסופו של דבר לא מעטים מופתעים מכך שעליהם לארוז יותר חפצים מכפי שהם חשבו עליהם בתחילה. הדבר נכון גם לחפצים של הילדים וגם של המבוגרים, לספרים, לבגדים ולפריטי זיכרונות.

כיוון שרובנו מחזיקים באמת יותר דברים מכפי שאנחנו מדמיינים לפני האריזה, תמיד טוב לדאוג לעוד לפחות 10 קרטונים שיהיו לצורך המעבר. אם לא נשתמש בהם נוכל לתת אותם למישהו אחר שעובר או לבדוק עם החברה האם היא תוכל לקחת אותם בחזרה כחדשים. קרטונים נוספים יאפשרו לנו גם לארוז ללא כל חשש ובלי להעמיס יתר על המידה בכל קרטון.