שירותי מחסן לאחסון תכולת דירה משמשים במקרים שונים: בעת מעבר לדירה זמנית (כמו בפרויקט תמ״א 38), כשיוצאים לרילוקיישן, בשיפוץ של דירה קיימת ונוספים. המחסן צריך להיות זמין למשתמשים על פי הצורך, מאובטח וגדול דיו כדי להכיל את התכולה הנדרשת.

במחסן אפשר לשים חפצים שונים ומגוונים ואין שימוש אחד שדומה לאחר. לעתים החפצים יהיו בעלי ערך סנטימנטלי, לעתים בעלי שווי גבוה ולעתים שניהם. לכן, אפשר להבין שבחירת מחסן היא לא עניין של מה בכך וכי יש לתת את הדעת לפני שסוגרים את החפצים במקומם החדש.

 

חמשת הקריטריונים לבחירת מחסן לאחסון תכולת דירה

המטרה של אחסון תכולת הדירה היא להפוך את החיים לנוחים וקלים יותר. לרוב האחסון יתבצע לתקופה זמנית כשזו יכולה לנוע בין חודשים לשנים. בעת הבחירה החשובה כדאי להתייחס לחמשת הקריטריונים הבאים:

1.      ביטוח ואבטחה

יש לשים לב שהמקום מבוטח ומאובטח. בתוך המחסן יכולים להיות חפצים יקרי ערך וחשוב מאד שהמקום שמשכיר את המחסן ידאג להם בצורה נאותה. מעבר לכך שחשוב מאד שיהיה מערך אבטחה מקצועי, חשוב גם שיהיה לו ביטוח ראוי, כזה שיכסה גם גורמים שאי אפשר לשלוט עליהם (כוח עליון).

2.      זמינות וקרבה

נושא הזמינות והקרבה הוא נושא שכל אחד צריך לבדוק מה הדרישות שלו. ישנם מקרים בהם יש צורך להגיע למחסן אחת לתקופה וישנם מקרים בהם אפשר ״לשכוח״ את התכולה לתקופה ארוכה ולכן המיקום פחות משנה. כך או אחרת, יש לבדוק את הגישה למקום ואת האפשרות להיכנס למחסן בצורה בטוחה לפי הצורך.

3.      גודל וחומרים

הגודל של המחסן צריך להתאים לגודל תכולת הדירה. אין כל צורך לבחור במחסן גדול אם אין כוונה להשתמש בכולו אך יש לשים לב כי מחסן קטן מדי עלול לגרום ל״דחיסת״ התכולה ואף להרס שלה. צריך להיות מספיק מרחב כדי לסדר את כל החפצים בצורה הגיונית ובטוחה.

4.      בדיקה יסודית

יש לבדוק כי המחסן מקבלת את היחס הנדרש, לבדוק כי באמת ישנו ביטוח (ולא רק נאמר לכם בעל פה שהוא קיים), לשאול האם נעשה ריסוס בסביבה נגד מזיקים שעלולים להיכנס למחסן ולבדוק האם למישהו חוץ מכם תהיה גישה לתכולה. כל אלו שאלות שיש לשאול לפני קבלת ההחלטה היכן לאחסן את החפצים.

5.      הובלה נוחה

מחסן לאחסון תכולת דירה חייב להיות נגיש כך שהרכב בו תשתמשו יוכל להגיע אליו בנוחות. אם הכוונה היא להעביר תכולה גדולה, יכול להיות שיהיה צורך במשאית גדולה וזו צריכה לעבור במקום ולהגיע קרוב למחסן כך שההובלה תהיה בטוחה ונוחה.